Sværdet i stenen, sagnet om den ideale samfundsindretning.

I selvet som i samfundet og i verden, har vi et magt hierarki, og et værdi hierarki, det er min klare overbevisning at, som metahistorien fortæller det, i sagnet om Kong Arthur og sværdet i stenen, så er nøglen til Camelot via bevidstheden, om at vi har sider i os selv, og dermed i samfundet som er korrupte og destruktive og primitive, lad de sider med lavest udvikling og dårligste værdier, få så lidt indflydelse som muligt, lad de højst udviklede sider, med mest visdom og højeste værdier (reneste hjerte) for mest magt.

Og lad dem belønne og danne mønstre, og kultur til efterfølgelse. Og du vil på den måde udvikle selvet og samfundet mod det højeste mål for helheden, og du vil kunne trække sværdet ud af stenen, da balancen sætter klingen fri, med svært i hånden ”Do know harm”.

Adfærd

Adfærden er det vi har at forholde os til ved en anden, vores ’vurderings’ grundlag. Du kan sige at du ved noget som er absolut, noget som alle ved. Men det er ikke sandt, det eneste du ved, er hvad du ved, og hvad du oplever. Det mest troværdige du har at læse andres verden ud fra, er deres adfærd, det som deres ’hænder’ gør og ikke hvad ’munden’ siger. Lever vi/de mest i forståelse for body, soul, mind eller med adgang til alle 3 bevidstheder/niveauer dermed adgang til spirit (5. dimension).  Hvis vi ikke respekterede, og vidste eller ubevidst vidste at andre individer, ligesom vi, er en del af noget højere, ville vores generelle samlede adfærd være en anden, og et liv ville eks. ikke have stor betydning for os, men ved vi at andre er en del af os, bliver adfærden en anden, med en anden gerning / forståelse / kærlighed.

Vi identificerer os med andre ud fra deres adfærd. Vi afkoder rigtig og forkert ud fra adfærden, som på film, i bøger og andre fortællinger hvor vi accepterer drab og ødelæggelse når adfærden er rettet mod det samme gode, sande og smukke, som vi identificerer os med, det samme som er i os.

Trylleri og magi

I forklaring af magiske universer indgår tryllestave, og trylleformularer, og krystalkugler – som kan se ind i fremtiden. Et eventyrunivers hvis det tages bogstaveligt, ligesom alle andre fortællinger indeholder de forklaringer på menneskeoplevelsens mekanismer og etik, fortællinger om selvudvikling og selvforståelse.

At trygle det skabende nu, mod et ønske for fremtiden, som er set eller oplevet for vores indre blik(krystalkuglen) (måske ’hjulpet’ af kanaliseringer som tele-vision), som bliver vores arrangement i nuet, vores fokus, ud fra et minde om fortiden, forsøgt fremmanet ved tale, og adfærd. I kampen imod de mørkekræfter, dit ubevidste som manifesterer sig, og projiceres over i andre levende væsner, ting og begreber. En evig kamp hvis den ikke balanceres, bevidstgøres belyses, erfares og inkluderes. En større og større energi, udladning eller ophobning, hvis du ikke vil se at det er side af dig selv du kæmper imod.     

figur 8
figur 9

figur 10

Afkodning af egen og andres adfærd, ved at lytte til dine eller deres trygleformularer og ønsker for fremtiden, hvad ved vi, og hvad forstår vi, hvad frygter vi, hvilket fokus har vi. Figur 10 energetiske, alkymistiske, astrologiske arketypiske manifestationer, det klassiske gode og onde (chakradæmonerne), hvilken del af magien / energien orkestrerer – hvilke dæmoner vækker / tjener den enkelte med sin adfærd, sit talte ord – i sine trygleformularer, hvad er deres sandhed – hvilket ’højeste’ (krop ,sind, ånd) hvilken ’side’ tjener de – det vil blive tydelig. Vedligeholder de ’kontrol’ via- og fodres chakradæmonerne, eller løfter de og åbner chakraerne hos andre (sætter dem fri), har de tillid til livet, dermed andre. (Matthew 7:15-20)       

Oplev magien i at være til stede med egen tillid, i det skabende fællesskab, men en adfærd der er båret af, at vi allerede, er der. Nyd din balancerede skabelse eller gå til grunde i den blinde kamp imod dig selv. Chakradæmonerne er som heksen/ troldmanden i eventyrerne, du er landsbyen, som er sat fri fra besværgelserne, når ’heksen’ opløses, så landsbybeboerne bliver selvstændige, uafhængig af troldmandens bindinger. Du er det som står tilbage efter dæmonopløsningen, som er evigt, jo længere vi er fra det vi er, desto mere af os ’dør’ sammen med besværgelsen – jo større binding ubevidst til dæmonen, desto større fastholdelse og vedligeholdelse af den – desperation for ikke at ’dø’ sammen med ’fortællingen’ det vi tror vi er, og har tjent/levet af, og med.

Bevidn energispejlet jo længere vi er fra vores egen balance i den universelle etiks gode, sande og smukkeste, jo større ubalance er vi medskabere af. Formår vi derimod at balancerer en adfærd i nuet orienteret i retningen af den universelle etik, uden frygt for at se vores eget mørke og ubevidste, at være med os selv i vores følelser og tanker, vidne at vi ikke er vores tanker og vores følelser, men det som er.

Figur 11 Hvad fylder du på dine ’tallerkner’ fra, nu, til

Predicted programing

via det neurologiske filter, ved placering af ’tilbud’ af arketypiske energier og dæmoner, elementer, fra fortiden og ind i prognosen om fremtiden som manipuler nuet, hvis de inviteres ’ind’ (se figur 7,8,9), hvis ikke dit energifelt er helt. Så hvem placerer energierne, dæmonerne – hvis ikke du gør, hvem ’hvad i dig, giver du lov’ til at trække dig væk fra dit center. Hvad tager du bevidst eller ubevidst med fra fortiden, ind i din forestilling – dermed din skabelse af din fremtid, hvem har kontrollen hvis ikke du tager den, tager ansvaret for dit nu. Hvem spinder din skæbnetråd, hvis ikke Urd, Verdande og Skuld.

Har en Vølver[1] måske taget magten over din skæbne? Hvem spinner dine chakraer, i bl.a. Suffi traditionen er en rotation mod venstre en energimodtagelse og mod højre en energi-udsendelse, i meditation kan vi få en oplevelse af vores enkelte chakraers rotation, en ’fodring’ af en chakra dæmon, medvirker til chakra bevægelse, hastighed og retning. Igen hvem eller hvilken spindoktor er i kontrol over dine? Hvem forsøger at give dig en forklaring, der går forud for din egen oplevelse, for på den måde at skabe en illusion – manipulation af dit nu / af din egen oplevelse, af din verden – af det du bidrager med?    

“Det store er ikke at være enten det ene eller det andet – men at være sig selv – og det formår hvert eneste menneske, hvis det vil” Søren Kierkegaard.

Hvis ikke du er tro mod din sandhed, står ved at være dig, og det du forstår og oplever, hvem ’er’ du så? Hvem bliver vi eller er vi, når vi lever andres sandhed, udlever vi så ikke deres drømme? Livet / Bo

Kong Arthur er overleveringen, om et menneske, én af flere historiske personer, som har placeret sig i overensstemmelse med treenigheden i Arthurs tilfælde manifesteret, som magikeren Merlin (Det sande / faderen), Arthur’s husdrug Guinevere (Det gode / Helligånden), Arthur (Det smukke / sønnen), og Arthurs gerninger som DESU med Excalibur i hånden under indflydelse af treenigheden. Et samfund, et fundament hvor ligevægten og medbestemmelse og medindflydelse, ved det rundebord, blev symbolet for harmoni. Et eksempel til efterfølgelse.

Arbejdet med selvet er vent indad, men manifesteres udad, i verden omkring os. (Som indeni, så udenfor. Som ovenfor, så nedenfor)

Dele af selvets ubevidste og vores drømmeverden opleves i det bevidste liv, hvor vores sandhed bliver til vores virkelighed.     Mennesker og relationer som du skilles fra, tager afstand fra, er dig der vokser, din verden som vokser og udvikles, hvis du ikke vakler og tvivler. Det er som barnet der forlader sine forældre, en genfødsel mod et muligt højere.

Og det formår hvert eneste menneske, ”hvis det vil” – Der er kanten som ikke kan forceres, selv ikke med magi, specielt ikke med nutidig magi. Medicin virker ikke i længden, du skal selv finde svarene og leve dem. Alt andet er købt aflad.

Spejlet, at blive set – at genfinde tilliden til det gode – til lyset – eller at blive bekræftet i mistilliden til eksistensen af det. At vi søger, og lever vores tillidspersoners adfærd, tror på deres ’fortællinger’, søger indirekte deres mørke, og lever i frygt for deres skygger. Når vi genfinder og skaber tillid til vores højeste i os, spejler vi (genkender og påskynder det i andre) – og vi lever i retning af vores højeste, lader andre finde deres erindring om deres højeste via os, vi bliver deres tillidspersoner og de bliver vores. (opadgående energi) [1]


[1] Denne bevægelse er overleveret via ikoner som eks. trosretninger udspringer af – ikoner som via deres gerninger / adfærd deres vilje til ansvar for deres oprindelse og tilstedeværelse i livet, for deres orientering mod et ’større end’. Ikoner der kærligt og sandt kunne rumme(udenom egoet) og spejle energien/evnerne, de blev tildelt via projektioner.


[1] Ordet vølve kommer af oldnordisk vǫlva, der er en afledning af vǫlr ‘stav’, ‘tryllestav’, samme ord som dansk ol. Hvornår blev vølve til vrøvl, og har vølverne nogensinde mistet sin magi, er vi ledt væk, via opretholdelsen af en illusion. Historie så vi ikke ser bagved sløret, og bliver det vi er. Hvem ønsker ikke vi bliver for ’stærke’ oplyst?

  

Hjem » Blog » Sværdet i stenen, sagnet om den ideale samfundsindretning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *